12.06.2015· Kateřina Pechatá
Principy vzdělávání Art of Language
Často se ptáte, jak vzděláváme děti. Chcete vědět, na základě jakých principů se Vaše děti naučí mluvit a jaká je metodika vzdělávání v naší školce.
Zkusili jsme Vám všech devět základních principů srozumitelně popsat.
Devět principů a cílů vzdělávání:
- Metodika je postavena na přirozených základech výuky angličtiny jako jedné skupiny zvuků. Hodiny jsou vedeny pouze v angličtině a dětem se tak vytváří prostředí pro vzdělávání v dalším jazyce zábavnou a přirozenou cestou. Děti výuku nevnímají jako "učení se", děti si hrají.
- S dětmi pracují pedagogové, kteří mají dlouholetou praxi ve školkách a školách ve Velké Británii. V dítěti podporují jeho osobnost a kreativitu.
- Hodiny jsou vedeny na sobě nezávislou formou.
- Vzdělávání je bez potřeby finančně náročných materiálů, bez "lekcí" a gramatických pojmů. Dítě se vzdělává tím, že si hraje. Neuvědomuje si pedagogické vedení ze strany lektora.
- Dlouholetá praxe nám potvrzuje výhody dvojjazyčného vzdělávání. Jinak řečeno, lektor s dětmi hovoří pouze jedním jazykem a zachová tím dětem pouze jednu skupinu zvuků. Dítě se přirozeně naučí označovat věci jiným zvukem. Například dům je pro dítě "dům", ale zrovna tak "house" - nevnímá druhý jazyk, ale jiné označení.
- Chyba se u nás netrestá, naopak chyby dětí využíváme pro jejich další učení a poznávání. Dítě se tak posouvá dál.
- Děti si procvičují zábavnou a inspirující formou všechno, co již znají, v jiném jazyce.
- U dětí nerozlišujeme úroveň jazyka, jsou rozděleny pouze do skupin podle věku. Pro děti je to přirozené.
- Neučíme angličtinu, učíme mluvit anglicky.